@article { author = {احسان, عبدالرحمن and سلیمان زاده, زهرا سادات and حقیقی, محمد}, title = {Dezful citrus marketing review}, journal = {Agricultural Economics and Development}, volume = {18}, number = {4}, pages = {25-42}, year = {2011}, publisher = {Agricultural Planning, Economics and Rural Development Research Institute (APERDRI)}, issn = {1022-4211}, eissn = {2645-6443}, doi = {10.30490/aead.2011.58784}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی بازاریابی مرکبات دزفول}, abstract_fa = {  در این مطالعه به بررسی بازاریابی مرکبات و تعیین حاشیه‌های عمده‌فروشی و خرده‌فروشی بازار مرکبات و همچنین براساس الگوی مارک آپ، به تعیین عوامل مؤثر بر حاشیه بازاریابی مرکبات در شهرستان دزفول پرداخته شد. داده‌های مورد استفاده در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه و با مراجعه حضوری و به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای دو مرحله‌ای تصادفی در سال 1387 از 36 نفر از باغداران شهرستان دزفول و 15 عمده‌فروش، 12 خرده‌فروش و 10 مصرف‌کننده جمع‌آوری شد.   نتایج تحقیق نشان می‌دهد که در شهرستان دزفول عملیات مختلف بازاریابی از قبیل درجه‌بندی، بسته‌بندی و حمل و نقل به‌صورت دستی و سنتی انجام می‌گیرد. همچنین میزان سود خالص عمده‌فروشی و خرده‌فروشی بسیار بیشتر از سود خالص تولیدکننده است. نتایج تخمین تابع حاشیه بازاریابی براساس الگوی مارک آپ نیز نشان می‌دهد که حاشیه بازاریابی با هزینه‌های بازاریابی رابطه معکوس و با قیمت خرده‌فروشی رابطه مستقیم دارد.     طبقه‌بندی JEL : Q13, M31        }, keywords_fa = {بازاریابی,مرکبات,دزفول}, url = {http://aead.agri-peri.ac.ir/article_58784.html}, eprint = {http://aead.agri-peri.ac.ir/article_58784_b8f049e2000f3c9dd553e6b891a41d94.pdf} }