%0 Journal Article %T اولویت‌بندی شرکت‌های لبنی به کمک عناصر آمیخته بازاریابی براساس رضایت‌مندی مشتریان: مطالعه موردی شهرستان تبریز %J اقتصاد کشاورزی و توسعه %I موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی %Z 1022-4211 %A پیش بهار, اسماعیل %A فردوسی, رویا %A حیاتی, باب اله %D 2019 %\ 11/22/2019 %V 27 %N 3 %P 79-107 %! اولویت‌بندی شرکت‌های لبنی به کمک عناصر آمیخته بازاریابی براساس رضایت‌مندی مشتریان: مطالعه موردی شهرستان تبریز %K عرضه آب %K الگوی کشت %K برنامه‌ریزی ریاضی اثباتی %K دهگلان (دشت) %K کردستان (استان) %R 10.30490/aead.2020.252641.0 %X افزایش رقابت، تنوع محصول و افزایش سطح آگاهی عموم باعث تحول اساسی در خواسته‌های مصرف‌کنندگان شده است. بنابراین، حفظ بازار فعلی و گسترش آن مستلزم کشف خواسته‌ها و جلب رضایت نسبی مشتریان از طریق ایجاد تغییرات لازم در نظام تولید، کیفیت، بازاریابی و فروش محصولات است. از این‏رو، در پژوهش حاضر، هفت شرکت‌ لبنی به کمک عناصر آمیختة بازاریابی و بر اساس رضایت‏مندی مشتریان در شهرستان تبریز اولویت‌بندی شدند. بدین منظور، از روش تصمیم‌گیری چندمعیاره ترکیبی DEMATEL-ANP استفاده شد. نتایج نشان داد که از نظر مشتریان، «محصول» مهم‏ترین معیار در تأمین رضایت نسبی مشتریان بوده و معیارهای قیمت، مکان و ترویج در اولویت‌های بعدی جای دارند؛ همچنین، شرکت لبنی A1 رتبه اول را در تأمین رضایت نسبی مصرف‌کنندگان محصولات لبنی به خود اختصاص داد، شرکت‌های لبنی A2 وA3 نیز به‏ ترتیب رتبه‏ های دوم و سوم را به ‏دست آوردند و شرکت‌های A4 ، A6 ، A7  و A5 در رتبه‌ های بعدی از لحاظ تأمین رضایت نسبی مشتریان محصولات لبنی قرار گرفتند. %U http://aead.agri-peri.ac.ir/article_120746_1749b0cea3256a87436abb16555e6733.pdf