TY - JOUR ID - 128516 TI - تأثیر ارزش ویژة برند بر خرید مجدد خرما در استان خوزستان با توجه به نقش میانجی رضایت مشتری JO - اقتصاد کشاورزی و توسعه JA - AEAD LA - fa SN - 1022-4211 AU - یاراحمدی, فتانه AU - رمضانی بوشهری, سحر AD - نویسندة مسئول و استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدة ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ملایر، همدان، ایران AD - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدة ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ملایر، همدان ، ایران. Y1 - 2023 PY - 2023 VL - 30 IS - 4 SP - 245 EP - 263 KW - خرید مجدد KW - ارزش ویژه برند KW - محصول خرما KW - رضایت مشتری KW - استان خوزستان DO - 10.30490/aead.2023.356934.1405 N2 - هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر ارزش ویژه برند بر خرید مجدد خرما با توجه به نقش میانجی رضایت مشتری در استان خوزستان بود. پژوهش از نظر هدف به روش کاربردی و از نظر  گردآوری داده­ ها به روش توصیفی- پیمایشی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان محصول خرما در استان خوزستان و حجم نمونه، بر اساس رابطة کوکران، ۳۸۵ نفر بود گه به روش نمونه‌گیری تصادفی در دسترس برآورد شدند. گردآوری داده‌ها با بهره ‏گیری از پرسشنامه استاندارد صورت گرفت. برای تعیین روایی پرسشنامه، از روایی محتوا و سازه و برای سنجش پایایی آن، از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شد، که یافته ­ها بیانگر پایایی و روایی ابزار اندازه‌گیری بود. نتایج تحلیل یافته ‏های به ‏دست‏ آمده از داده ­های گردآوری ‏شده از پرسشنامه‏ ها در دو بخش توصیفی و استنباطی (معادلات ساختاری) حاکی از تأثیر ارزش برند بر قصد خرید مجدد خرمای استان (۲۸۸/۰)، ارزش ویژه برند بر رضایت مشتریان خرمای استان (۷۵۹/۰) و رضایت مشتریان بر قصد خرید مجدد خرمای استان (۵۹۸/۰) بود. UR - http://aead.agri-peri.ac.ir/article_128516.html L1 - http://aead.agri-peri.ac.ir/article_128516_631b25b36070aa94fe569d96badb6fde.pdf ER -